Lagom till den svenska ölhävarhelgen nummer 1 – midsommar – släpper det klassiska ölmärket Carlsberg en serie av
skönhetsprodukter!
Tillsammans med danska skönhetsmärket Urtegaarden har de tagit fram “Beer Beauty”,
en skönhetsserie bestående av shampoo, balsam och body lotion.
– Vi har såklart alltid vetat att öl är världens bästa dryck, och när vi dessutom insåg att ingredienserna har en välgörande
inverkan på hud och hår var vi tvungna att testa. Vår skönhetsserie Beer Beauty både doftar gott och är mjukgörande,
säger Henric Byström, kommunikationschef på Carlsberg Sverige.
Varje flaska i skönhetsserien innehåller 0,5 liter Carlsberg-öl som frystorkats och sedan mixats med andra ekologiska
ingredienser.
Skönhetsserien släpps i en limiterad upplaga idag, torsdag den 18 juni och går bara att köpas på
www.thirstforgreat.com eller på Royal Barbershop i Stockholm.
Vi har i veckan haft över en fotograf för professionell porträttfotografering för vår nya hemsida. Inom kort kommer bilderna
att läggas upp under fliken kontakter. Jag vill härmed passa på att tacka för ett bra samarbete då bilderna blev en stor succé.
Den nya hemsidan ska vara och klar i kommande vecka. 'Den som väntar på något gott!
Är det så märkligt att fotbollsspelande barn skriker domarjävel? Vuxna skriker ju så.
Det är en gammal sanning att barn tar efter och gör som vuxna gör. Reser sig pappa upp, pekar finger och skriker att domaren är
en jävla idiot, då kan väl barnen göra det också? Sanningen är att barn lär sig mer av vuxnas beteende än vad man tror att de gör,
ett annat exempel är i trafiken. TAC, The Transport Accident Commission i Australien och Clemenger BBDO Melbourne har lanserat
en ny kampanj som betonar ett enkelt faktum: Hur starkt en förälder kan påverka hur deras barn kör i framtiden.
Kampanjen med titeln 'strings', bygger på forskning som visar att barn tar till sig av föräldrarnas körvanor mer än förväntat.
Se videoklippet!
”We always look for the fastest route” är budskapet i en ny youtube-film för SAS.
Kuppen syftar till att visa fördelen med att välja SAS jämfört med andra flygbolag. SAS har som mål att alltid hitta de effektivaste resvägarna, även i de fall där byten krävs. Detta ville flygbolaget visa för Arlandas resenärer genom att sätta upp en banderoll med budskapet på en rulltrappa och sedan skruva upp hastigheten.
Filmen är ett exempel på hur räckvidd inte behöver kosta mycket om du är kreativ. Att trycka en banderoll kostar inte så mycket, och att
skruva upp hastigheten på rulltrappan kan vaktmästaren göra gratis. En stor eloge till
Åkestam Holst.
Se videoklippet!
Vi människor är så ofattbart bra på att anpassa oss till obekväma situationer som vi ofta inte är medvetna om att vi gör.
Tänk en läsk-automat. Vi måste böja oss ner för att få en burk läsk, helt enkelt eftersom det är enklare att maskinen använder
gravitationen för att släppa en burk i ett fack vid våra fötter än att leverera den på midjenivå lagom till våra händer.
Maskinen vinner, vi förlorar.
Det finns ett liknande scenario med trafikljus. Ingen tycker om att vänta vid rött ljus. Det är tråkigt att stirra på den röda handen
eller en orörlig röd figur. Många struntar hellre i signalen, går mot rött och utsätter sig själva för fara som lätt kan undvikas.
Elbilstillverkaren Smart, tillsammans med BBDO Berlin beslutade sig för att ändra upplevelsen kring ett övergångsställe.
Det är inte förvånadsvärt att ett bolag som definierar sig själva som “a great idea for urban mobility” att skapa vägkorsningar
som är roligare – och säkrare att korsa.
Lösningen var enkel, mänsklig, och Smart.
Det visar att de bästa lösningarna är de som utformats med människor i åtanke.
Se videoklippet!
Ogilvy & Mather Hongkong har lanserat en stadsövergripande kampanj för Hong Kong CleanUp Initiative. Kampanjen,
med titeln 'The Face of litter', har lanserats i samband med Global Earth Day, och det är minst sagt, häftigt.
Med svindlande sexton tusen ton avfall som dumpas i Hongkong varje dag, syftar kampanjen till att öka medvetenheten om
omfattningen av nedskräpning i hela staden, lokalisera de ansvariga och uppmuntra människor att ändra sitt beteende.
Genom att vända sig till forskare och lokalisera viktiga platser för insamlingen av skräp med DNA-prov för analys, har
Ogilvy kunnat skapa en visuell representation av förövarna som skräpar ner i staden.
Se videoklippet!
I USA är Marijuana ingen grej, det är numera även lagligt i en del stater och medicinskt bruk är fullt acceptabelt landet över.
20de April eller “4/20″ som dagen kallas, är den “inofficiella” röka weed dagen i USA.
Detta "firar" Ben & Jerry på ett lite udda sätt, genom att föreslå en Brrr-ito istället.
Vem vet, det kanske är en glass-wrapp som firas i fortsättningen?
Se videoklippet!
Digitalbyrån Holy har skapat kampanjen #mincrush för att lansera Lokas nya dryck, Crush Jordgubb.
Detta är det första samarbetet mellan de båda parterna och det verkar ha blivit en fullträff. Kampanjen
består av en webbsida där man kan undersöka vem av ens facebookvänner som har en crush på en.
Genom webbsidan har över 150 000 personer hittills tagit reda på sina hemliga beundraren.
Målet med kampanjen är att få fler upptäcka och engagera sig i den nya smaken jordgubb.